marți, 18 octombrie 2016

Mașinile autonome ar putea pune viața pietonilor pe locul 2

Imaginează-ți următorul scenariu: mașina autonomă te duce către întâlnirea de afaceri și, deodată, în fața mașinii apar pe rând o minge, apoi un copil care încearcă să recupereze mingea. Computerul mașinii evaluează situația și determină că are 2 posibilități de a continua cu risc minim: a) evită copilul intrând într-un copac, fiind foarte plauzibil ca pasagerii să fie vătămați și b) merge înainte spre copil și evită vătămarea pasagerilor.

Mercedes F15 - Mașina prototip care nu poate circula pe străzile din America, pentru că nu există legislația pentru mașini atăt de avansate. Sursa Youtube / The Verge
Când am văzut știrea, mi-a venit în minte RoboCop, un film futurist din 1987, despre un polițist rănit în stadiu terminal, care apoi devine cyborg în serviciul poliției și este condus de "directive".

Directivele după care se a fost programat cyborgul RoboCop. Sursa: Wikia

Evident, în cazul în care apărea o situație în care cyborgul RoboCop ar fi avut de încălcat mai multe directive, de fiecare dată avea prioritate directiva cu număr mai mic. După cum se vede mai sus, protejarea nevinovaților deja este pe locul 2 în listă, și se pare că acest lucru se va întîmpla și în domeniul auto: mașinile autonome vor avea ca directivă primară protejarea pasagerilor. Acest lucru a fost deja subliniat de către Christoph von Hugo, șef al diviziei de asistență și siguranța conducerii auto a Mercedes, într-un interviu.
Nu pare tocmai etic, însă nu prea văd motive să se întâmple altfel. Dacă ne întoarcem un pic în timp, în istoria autovehiculelor au existat o serie de modele aparent proiectate ca vehicule "utilitare"(Sports Utility Vehicle), dar care de fapt n-aveau nici o legătură cu utilitatea, ci doar cu luxul și cu siguranța pasagerilor.

marți, 19 aprilie 2016

Google Maps - Offline

În urmă cu un an și ceva postam despre planul Google de a oferi suport complet pentru navigație, fără a mai depinde de conexiunea de date, prin aplicația mobilă Google Maps. Neajunsuri aplicației, la ora respectivă (ca și al multor alte aplicații) era faptul că nu se putea calcula sau recalcula un traseu, decât dacă dispozitivul mobil avea la dispoziție și o conexiune de date.
Ei bine, ultima versiune de Google Maps tocmai m-a înștiințat că acum poate calcula traseele fără a mai depinde de conexiune și de serverele Google. 



Prima data când veți deschide aplicația actualizata, veți fi invitați să descărcați o copie a hărții zonei "de baștină".
Ulterior, veți putea planifica trasee în porțiunile de hartă pentru care aveți copie locală, însă e posibil ca anumite informații de trafic să nu fie disponibile.

Super ofertă la eMag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...